Sayfalar

7 Ocak 2010 Perşembe

Deklanşöre Bastıkça Mutluluk Artar Mı?

“Yahu fotoğraf çantanı sırtından düşürmüyorsun, nereye gitsen yanında… Kaç kilo bu tripod? Ağırlık yaptın kendine üstelik ne gereği vardı o kadar para vermenin…” gibi cümlelerle karşılaşan birisi olarak bazen sinirleniyorum bazen de gülümsüyorum hem kendime hem karşımdakine…

Bu yaklaşımlara, benzer sorulara tabii ki yanıtım hazır, ama zaman enflasyonunun hayatımızı sömürdüğü bir ortamda vakit kaybetmek istemiyorum haliyle... Konuyu anlayacak birisi olsa zaten bu soruları sormazdı diye düşünerek, yüzümdeki gülümsemeyi ihmal etmeden arşivime bir kare daha fotoğraf çekmek gayesiyle izin isteyip yoluma devam ediyorum…

Çünkü biz fotoğraf tutkunları, o küçük tuşa bastıkça mutlu oluyoruz… Her deklanşöre basışımız ve sonrasındaki yaşadıklarımız, paylaşımlarımız bizler için tanımlanamaz bir mutluluk kaynağı!..

FOTO TERAPİ Mİ? O DA NE Kİ?

Yakın bir geçmişte uydurdum bu tanımı… Foto Terapi’yi…

Çoğumuz hayatımızın hep koşturmacayla geçtiğinden yakınırız... Soluklandığımız anlar koşturduklarımızdan kat kat az… Kendimize ayırdığımız vakitler ise çok sınırlı…

Test ettim onayladım, bu karmaşadan sıyrılmanın en iyi yollarından birisi foto terapi… Ben düzenli olarak alıyorum, size de tavsiye ediyorum… Hem durup soluklanacak, hem de zamanı durdurma yeteneğine sahip olacak ve aynı anda üretmenin-paylaşmanın keyfine varacaksınız!..

FOTO TERAPİYE BAŞLARKEN…

Öncelikle gerçekten fotoğrafa ilginiz var mı bunu kendinize sorun, cevabınız evet ise hiçbir güç sizi durduramaz artık…

Kimse fotoğrafçı, foto muhabiri, fotoğraf sanatçısı olarak doğmuyor. Fotoğraf çekmek için  kimseye mutlaka bir sıfat vermek de gerekmiyor… İçinizdeki aşk ortaya çıktığında ve bu aşka vakit ayırabileceğinize karar verdiğinizde en önemli aşamayı geçmiş olacaksınız…

Fotoğraf çekmeye başlarken çok pahalı son model makinelere de gerek yok ayrıca… Daha önce aldığınız bir compact makine bile belli bir süre sizi idare edecek hatta bir sonraki aşamaya geçip geçmemeniz konusunda size doğru kararı almanız konusunda çok yardımcı olacaktır…

Fotoğrafçılıkla ilgili kaynakları okumak, farklı kişilere ait fotoğrafları incelemek sizi bu alanda geliştirecek en önemli unsurlar… Tabii ki en önemlisi de pratik yapmak…

Sizlerden birisi olarak fotoğrafçılık konusundaki naçizane fikir ve deneyimlerimi paylaşmayı keyifle sürdüreceğim..

Bol fotoğraflı günler…